Mali Mühür, kurumsal bir e-İmza türüdür. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) adına TÜBİTAK tarafından hazırlanmaktadır.
Mali Mühür e-Fatura başvurusunda firmayı sisteme tanımlamak amacıyla kullanılır. e-Fatura ve diğer belgelerin kaynağını, bütünlüğünü ve içeriğini garanti altına alır. Söz konusu belgelerin, gönderilmesi, saklanması esnasında güvenlik ve gizlilik sağlar.
Firma ünvanının değişmesi halinde, Mali Mühür geçerliliğini yitirmiş olur. Yeni ünvanla birlikte yeniden Mali Mühür başvurusu yapılması gerekir. Ayrıca Mali Mührün, 3 yılda bir yenilenmesi gerekmektedir.
Mali Mühür Niçin Gerekli?
Mali Mühür e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-Defter, e-Müstahsil Makbuzu (e-MM), e-Serbest Meslek Makbuzu(e-SMM) başvurularında ve gönderiminde kullanılır. Firma kaşesinin elektronik halidir. USB aygıtı görünümündedir.
Mali Mührü kimler kullanabilir?
Mali Mührü, firmanın yetkili olarak bildirdiği kişiler kullanabilir. Şayet firmada yetkili olan şahıs veya şahıslar değişmiş ise yerine atanan kişinin en kısa zamanda ilgili birimlere bildirilmesi gerekmektedir.
Yazının tamamını okumak için tıklayınız!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder