Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen firmaların özellikle önem vermeleri gereken konulardan biridir.
Firmalar, kısa dönem karlılıklarına değil, uzun dönemde müşterileri elde tutmaya ve onların sadakatini kazanmaya odaklanmalıdırlar. Sadık müşteriler uzun dönemde şirkete düzenli gelir sağlayacak ve şirketin sürdürülebilir karlılığının teminatı olacaktır.
Her sektör için sadık müşteri kitlesi yaratmak en önemli unsurlardan biri
Yeni müşteri kazanmanın maliyetinin mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha yüksek olduğu bilinen bir gerçek. Uzmanlara göre; yeni müşteri kazanmak var olan müşteriyi elde tutmaktan 6 kat daha maliyetli. Firmaların var olan müşterilerini elde tutmalarının en kolay yolu ise tam donanımlı bir CRM çözümünden geçiyor.
Crm Yazılımları Müşteri Sadakati Artırmak için Önemlidir?
Bu amaçla, farklı müşteri bölümlerine farklı tekliflerde bulunarak, müşteri sadakatini kazanmak ve şirketin karlılığını artırmak için bir çok firma, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) bölümleri kurdu. Bütüncül ve hedefi müşteri memnuniyeti ve dolayısıyla müşteri sadakati yaratmayı amaçlayan bir CRM Sistemi Anlayışı müşteri kazanmada ve müşteriyi elde tutmada en önemli bir yönetsel argümandır.
Eskiden firmalar müşterilerini takip etmezler, beklentilerini ölçümlemezlerdi. Günümüzde ise müşteri takibinin firmalar için hayati önem taşıdığı ortaya çıktı. Müşteriyi tanımaya yönelik sistemler geliştirildi. Akıllı yazılımlarla, müşteriler sıkı takibe alındı, özel analize tabi tutuldu.
CRM'in en temel fonksiyonlarından bir tanesi müşteri kazanmak ve kazanılan müşteriyi elde tutmaktır. O nedenle müşteri ilişkilerini geliştirirken, müşterileri sadık ve neredeyse marka savunucusu boyutuna getirmek amaçlanır.
Aslında müşteriyi elde tutmanın ötesinde müşterinin harcama seviyesini yükseltmek için çalışmalar yapılmalıdır. Müşterileri elde tutmak ve daha fazla harcamaya ikna etmek kolay iş değil.
Günümüzde şirketler, müşterilerini ellerinde tutabilmek için milyonlarca lira harcıyor. Sadık ve yüksek harcama yapan müşterileri rakiplere kaptırmamak gerekiyor.
Müşteri sadakatini güçlendiren şirketler, yeni pazar ve müşteri arayanlara oranla daha istikrarlıdır.
Müşteriyi iyi analiz ederek, satın alma eğilimine ve yarattığı kara göre ayrıştırmak gerekiyor. Daha sonra her müşteri grubuna göre uygun stratejiler ve ürünler geliştirmek gerekiyor.
Şirketi büyütme ve karlılığı artırmanın en iyi yöntemi; Bilişim Teknolojisi (BT) ile desteklenen "Sadakat Programları" ile mevcut müşterileri, sadık müşterilere dönüştürmek. Aynı zamanda kaliteli bir satış sonrası hizmet sunmak. Satış sonrası hizmet müşteriler için oldukça önemli bir tercih nedenidir.
Yazının tamamına ulaşmak için tıklayınız!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder