Günümüz ekonomisinde, tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektöründe de CRM olmazsa olmazlardan biri.
Perakende sektöründe, CRM sayesinde; bir ürün ya da hizmeti, hedef kitleye, doğru fiyatla, doğru zamanda ve doğru kanal ile ulaştırarak, uzun vadede, karlı ve sadık müşteriler kazanabilirsiniz.
Aynı zamanda, satış, pazarlama, ve servis hizmetlerini de en verimli şekilde yöneterek, şirketi müşteri odaklı bir yapıya kavuşturabilirsiniz.
Perakende sektörünün yapısı gereği Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) hayati önem taşır. Başarılı bir CRM sistemi ile müşteri ilişkilerini geliştirebilir, memnuniyeti artırabilir ve maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Aynı zamanda şirketinizin pazardaki performansını daha iyi bir noktaya taşıyabilirsiniz.
CRM sayesinde, müşteri tercihleri ve kişisel bilgiler dahil olmak üzere, her müşteri hakkında ayrıntılı bilgi toplayabilirsiniz. Bu verileri analiz ederek, her müşteri grubuna özel kampanyalar yaparak satışlarınızı ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Özelleştirilmiş ve katma değer yaratan kampanyalarla satışlarınızı en üst seviyeye taşıyabilirsiniz.
Genele yapılan teklifler yerine; kişiye özel, müşterinin beklentisine ve tercihine hizmet eden, teklif ve kampanyaları müşteriye sunabilirsiniz. Bununla birlikte, çatı kampanyalarınızı, müşterinin alışveriş alışkanlıklarına göre kişiselleştirebilirsiniz.
Hedef kitleye en verimli ve doğru kanal ile ulaşabilmek için tüm bu süreçlerde CRM ve dijital pazarlama ekiplerinin entegre bir şekilde çalışması gerekmektedir.
CRM yenilikçilik ve rekabet gücü sağlıyor.
İnternetin ve sosyal medyanın hızla yaygınlaşması, müşteri ilişkilerindeki veriye başka bir boyut kattı. Veri bütünlüğünü sağlamak için; müşteriyle yapılan görüşmelerdeki, çağrılardaki ve hatta sosyal medya üzerindeki tüm etkileşimleri kayıt altına almak önem taşıyor.
İnsanların satın alımlarını arttırmak, başka bir deyişle firmaların kazancını arttırmak için sosyal medya ile entegre bir CRM kullanmak perakende sektörü için kaçınılmaz bir gerçek.
Örneğin; bir müşterinin web sitenizi ziyaret ettiğini ve bazı ürünlere baktığını raporlayarak, bu ürünlerle ilgili kampanyalarda sms veya e-posta yoluyla bilgilendirme yapabilir ve müşteriyi ürünü almaya teşvik edebilirsiniz.
CRM sayesinde, alıcıyla ilgisi olmayan promosyonları azaltabilir, ilgi çekici promosyonları artırabilirsiniz.
CRM yazılımları, müşteri satın alımlarını ve müşteri servis aramalarını kayıt altına alarak, her müşterinin satın aldığı ürünleri ya da satın alma ile ilgili herhangi bir memnuniyetsizlik sorunu olup olmadığını takip etmenize de imkan tanır.
CRM'in sağladığı avantajlardan belki de en önemlisi "Müşteri Sadakati"
Yeni müşteri kazanmanın maliyeti ile kıyaslandığında, sadık ve düzenli müşteriler yaratmanın çok daha etkili ve kolay olduğu bilinen bir gerçek. Gecikmeyen siparişler, düzenli tahsilat, eksiksiz ve doğru sipariş alımı ve ürün teslimi gibi bir çok destek sayesinde, müşteri sadakati ve markalar arası geçişi önlemek kolaylaşıyor.
Yazının tamamına ulaşmak için tıklayınız!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder