Proje ilk ne zaman oluştu?
Osmanlı padişahlarından Sultan Abdulmecit’in hayali, Sultan Abdülhamit’in projesi olan tünelin ilk çizimleri 150 yıl öncesine dayanmaktadır. 1902 yılında Amerikalı mühendisler tarafından projenin adı Tünel-i Bahri olarak konuldu. Proje hazırdı; Tünel Salacak’tan başlayacaktı, Sarayburnu’nda sona erecekti. Denizin içindeki tüneli koruyacak 16 sütunun çizimleri çizilmişti. Bu proje Abdülhamit zamanında rafa kaldırıldı.
Tünelin temeli ilk ne zaman atıldı?
Şubat 2011’de başlayan tünel inşaatı, 20 Aralık 2016 tarihinde sona eriyor.
Tünel ne zaman, kim tarafından açılacak?
20 Aralık 2016 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılacak.
Tünel projesinin inşaatına dair genel bilgiler nelerdir?
Proje, Avrupa’yı ve Asya’yı deniz altından karayolu tüneli bile birbirine bağlıyor.
Tünel, İstanbul’un en yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattının üzerine kurulu.
Tünelin toplam uzunluğu 14.6 kilometre. 5.4 kilometrelik bölümü ise deniz altında kurulu. Deniz altında gidiş ve geliş yönleri ise iki katlı. Deniz altındaki kısım haricindeki toplam uzunluk ise 9.2 kilometrelik alan.
Tünelin güvenlik durumu nasıl?
24 saat güvenlik tarafından korunacak; trafiğin aksaması uğramaması için hummalı bir çalışma ortamı meydana getirelecek. Projede önemli vurgu ise 600 metrede bir araçların karşısına çıkacak olan emniyet şeritleri olacak. Tünel iki katlı olacağından ötürü, acil durumlarda katlar arası geçişi sağlayan acil tahliye sistemi olacak. Projede güvenlik üst düzey olduğundan ötürü, her noktada haberleşme ihbar sistemi kurulacak. 24 saat aktif olan kameralarla gözetim altında tutulacak. Proje yangına dayanıklı yüzey kaplamasından ötürü, yangın gibi acil durumlarda özel yangın sistemleri aktif olarak tutulacak.
Fay hatlarına yakın olan tünelde deprem tehlikesi var mı?
Proje fay hatlarına yakın olduğundan ötürü, deprem güvenlik açısından tünelde birinci sırada yer alıyor. Teknolojik açısından 9 şiddetine dayanacak durumda meydana getirildi.
Tünelde güzergah zamanı ne kadar iniyor?
Kazlıçeşme-Göztepe hattı üzerine kurulu tünel bilindiği üzere 14.6 kilometre uzunluğunda. Bir saat 40 dakikalık yol, tünel sayesinde 15 dakikaya kadar iniyor.
Marmaray ile arasındaki fark nedir?
Marmaray’da raylı sistem kullanılmaktadır. Tünelde ise karayolu sistemi mevcuttur.
Tünelde günde kaç araç geçmesi bekleniliyor?
120 bin araç.
OGS – HGS sistemi var mı?
Evet, toplam 8 gişe bulunacak ve gişelerde OGS HGS sistemi kurulacak.
Avrasya Tüneli ücreti ne kadar olacak?
Tünelden geçiş 17 Türk Lirası olarak bekleniliyor.
Bu ücret araç üzerinden mi yolsa yolcu üzerinden mi alınacak?
Yolcu sayısına bakılmaksızın araç üzerinden alınacaktır.
Tünelden hangi araçlar geçecek?
Otomobil ve minibüs geçecek. Diğer araç türleri, tüneli kullanamayacak.
Tünel çift yönlü mü tek yönlü mü olacak?
İki katlı olacağından ötürü tek yönlü olacak; acil durumlarda tahliye sistemi üzerinden çift yönlü olma durumuna sahip.
Sis ve buzlanma durumunda ne olacak?
En üst düzeyde teknolojilik imkanlarda yararlanan tünelde sis ve buzlanma olmaksızın akıcı bir şekilde araçlar gidebilecek.
Tünel sayesinde trafikte nerelerde rahatlanma bekleniliyor?
Tarihi yarımadanın doğusu, Boğaziçi, Galata, Unkapanı, Kazlıçeşme ve Göztepe.
Tünele girişler nasıl olacak?
Asya kıtasından giriş Harem Üsküdar tarafından olacak; Avrupa kıtasından giriş ise Çatladıkapı Fatih tarafından.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder