25 Aralık 2019 Çarşamba

e-Fatura başvuru süreci ve kullanımıyla ilgili merak edilenler

Gelir İdaresi Başkanlığı'nın e-Belge ve e-Defter zorunluluğu için öngörülen ciro sınırlarının 10 milyon TL'den 5 milyon TL'ye düşürüldüğünü açıklamasının ardından, e-dönüşüm piyasası oldukça hareketlendi.

Firmalara önemli ölçüde maliyet ve zaman tasarrufu sağlayan, iş süreçlerinde randımanı artıran e-Dönüşüm sistemine yeni başlayacak bir çok firma, nasıl bir yol izleyeceğini henüz bilmiyor.

Hangi sektörden olursanız olun, küçük veya büyük ölçekli birçok şirketin e-Dönüşüm süreçlerini hızlandırması ve yeni dönem için hazırlıklarını şimdiden tamamlaması gerekiyor.

Ticaretteki en önemli belge fatura
Zaman daralıyor ve kafa karıştıran sorular, cevap bekliyor. Bizde e-Dönüşümün en önemli ayağını oluşturan e-Fatura ile ilgili bazı soruların cevaplarını sizler için derledik.

1- e-Fatura nedir
e-Fatura, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından tanımlanan standartlara göre, elektronik ortamda oluşturulan faturaların, internet vasıtasıyla gönderilmesi, alınması ve saklanmasını kapsayan uygulamaların genel adıdır. e-Fatura, kağıt faturalar ile aynı hukuki süreçlere sahiptir.

2- Kimler e-Fatura mükellefi olmak zorunda?

GİB tarafından yayımlanan tebliğe göre:

a- 2018 ya da sonraki hesap dönemlerinin brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) 5 milyon TL ve üzeri olan mükellefler

b- Komisyoncu veya tüccar olarak sebze ve meyve ticaretiyle iştigal eden mükellefler.

Yazının tamamını okumak için tıklayınız!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder