6 Ağustos 2016 Cumartesi

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bu işin bittiğine inanmıyorum

Cumhurbaşkanı Erdoğan, 15 Temmuz darbe girişiminin ardından ilk kez medya yöneticileriyle buluştu. Erdoğan, 15 Temmuz darbe girişiminin bittiğine inanmadığını belirterek, 'Üst akıl acımasızca oynuyor. Bu işin bittiğine inanmıyorum, rehavete kapılmayacağız. Medyanın tavrını takdir etmek boynumuzun borcu. Bu Çanakkale ruhudur. Demokrasiye inananları tankla topla sindiremezseniz' dedi.


Cumhurbaşkanı Erdoğan medya yöneticileriyle buluşmasında önemli açıklamalarda bulundu. Medyaya darbe girişimindeki tutumundan dolayı teşekkür eden Erdoğan, "Öncelikle bu darbe girişimi sırasında ve sonrasında medyamızın demokrasiden, özgürlüklerden milli iradeden, milletten yana ortaya koyduğu tavır sebebiyle sizlere şahsım ve milletim adına çok teşekkür ediyorum. Benim medya konusundaki düşüncelerim, özellikle de eleştirel yaklaşımım hepinizin malumudur. Fakat bu defa medyamız gazeteleriyle, televizyonlarıyla, internet haber siteleriyle gerçekten sağlam ve kararlı bir duruş sergiledi. Dolayısıyla bu olumlu tavrı takdir etmek, bunu hem bizzat sizlere hem de kamuyouna ifade etmek boynumun borcudur diye düşünüyorum.

Her ne kadar yaşanan acı ve açık olaylara rağmen "ama"lı "fakat"lı konuşan yazan birtakım medya mensupları var idiyse de bunlar bu dönemde azınlıkta kalmıştır. Medya mensuplarımızın kahir ekseriyeti demokratik rüştlerini bu dönemde ispat etmişerdir. Siyasette gözlediğimiz milli ve demokratik ortak zeminle bir araya gelebilme başarısını medyamız da tekrarlamıştır" dedi.

"Rehavete kapılmayacağız"

cnntürk^ün haberine göre; 15Temmuz sürecini değerlendiren Erdoğan şunları söyledi; Bu işin bittiğine şu anda tabii inanmıyorum. Atacağımız daha adımlar var, rehavete kapılmayacağız. Şehitlerimize özellikle Allah'tan rahmet diliyorum. Yaralılarımıza, gazilerimize şifalar diliyorum. Milletimizin bu darbeye karşı ortaya koyduğu tavır, inanıyorum ki darbeler tarihinde farklı bir yere oturacaktır. Bu millet ecdadından almış olduğu mirası aynen yeni nesille, genciyle yaşlısıyla, kadınıyla erkeğiyle ortaya koymuştur. Burada özellikle kadınlarımızı anmadan edemeyeceğim. Onların şehadete koşması çok çok farklıydı. Bütün bu olaylar bizim geleceğe yönelik umudumuzu artırırken, inşallah darbeler tarihini alt üst edecek, sadece bu milletin değil, dünyadaki halkların inanıyorum ki örnek alacağı bir tavır ortaya koymuştur."

Sadece Türk Bayrağı

Yenikapı'da yapılacak mitingle ilgili olarak da Erdoğan, alana geleceklerden sadece Türk Bayrağı getirmelerini istedi. Erdoğan, "Kimse bayrağımızın dışında bir bayrakla alana gelmesin. Sadece Türk Bayrağı burada olacak. Orada inşallah tek millet olarak, tek bayrak olarak, tek vatan olarak, tek devlet olarak, tek yürek olarak, bir arada olacağız.

Herhangi bir spekülasyona fırsat vermeden, herhangi bir olumsuzluğa inşallah fırsat vermeden bu buluşmamımızı noktalayacağımıza inanıyorum" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder