1 Ocak 2016 Cuma

9 villalı lüks dergah

‘Dini duyguları istimar’ davasının tutanaklarına göre aralarında bir dekanın da bulunduğu mağdurlar “Anneni cehennemden çıkaralım” ya da “Hacı babam arsa almazsa üzülecek” gibi ifadelerle kandırılmış.

Aralarında bir üniversitenin dekanı S.G.A.’nın da bulunduğu onlarca yüksek eğitimli kişiyi dolandırmaktan yargılanan ve “dini istismar suretiyle dolandırıcılık” suçundan 3 yıl 1 ay hapis cezasına çarptırılan emekli anaokulu öğretmeni Türkan Budak ve aynı davada beraat eden “Büyük hacı baba” lakaplı Zekeriya B.’nin dava dosyasına giren tanık beyanları, tezgâhın içyüzünü gün ışığına çıkarıyor.

Tutanaklara yansıyan bazı ifadeler özetle şöyle:

‘200 BİN LİRA YARDIM ETTİM’

Yardımcı doçent M.T.: 2005 yılında annemizi kaybettik. Annem aracılığıyla tanıştığım Zekeriya K.’ya bu vesileyle hayır maksadı ile toplam 200 bin TL yardımda bulundum. 1999’da dergâha otobüslerle giderdik, şimdi İzmit’in Uzuntarla mevkisinde 7 villadan oluşan bir dergâh kurdular.

‘EVLATLIKTAN REDDETTİRDİ’

A.R.A. (32): Kendimi bildim bileli bunların içindeyim, anneannem vesilesi ile bu tarikatla tanıştım. Annem, anneannemi sürekli uyarıyordu ‘Yanlış yapıyorsunuz birçok insanın hakkı alınıyor, karşılıksız  para toplanıyor’ diye. Bu süreç içerisinde şüpheli Türkan Budak devreye girdi. Anneannemden, annemi evlatlıktan reddetmesini istedi ve anneannem de annemi evlatlıktan reddetti. ‘ANNEMİN HAYRI NİYETİNE...’S.T.: Şüpheli Zekeriya K.’yı rahmetli annem vasıtası ile tanıdım. Diğer şüpheli Türkan Budak sağ kolu gibidir. ‘Hacı babam dergâh yapacak, arsayı almazsa çok üzülecek’ denilerek para istenirdi. Eski eşimle aramızda yaşadığım şiddetten dolayı annem yanımda kalp krizi geçirip vefat etti. Annemin ölümü nedeniyle vicdan azabı duyduğum için hayır amaçlı yüklü bir miktar para verdim. Sonra şüpheliler sürekli beni aradılar ‘Hacı baba dua eder annen cennete gider’ diye. 2009 yılında 80 bin TL verdim. Şu an ben yetim aylığı ile geçiniyorum. Verdiğim paraları geri istedim ancak tehdit edildim.

ANNENİ CEHENNEMDEN ÇIKARACAĞIZ

E.A.: Küçük yaşta bu cemaatin içine girdim. 8 sene önce ayrıldım. Dini duygularını sömürerek, cennet ve cehennemle korkutarak insanların paralarını aldılar, aile düzenini bozdular. ‘Senin ölen annen cehenneme girmiş oradan çıkaracağız’ veya ‘Senin oğlun sınavı kazanacak, şu kadar hayır parası vereceksin’ diyorlar. Onlar dese ki öleceksiniz evet, seve seve ölüme gideriz.

Cenazede dekana evini sattırdılar

C.Ü.: Dekan hanımın kızı vefat etti. Karşıyaka Mezarlığı’nda daha cenaze defnedilmemişti. Sanık Türkan yanıma gelerek ‘Hacı baba’dan mesaj aldığını, çocuğun öbür tarafta rahat etmesi için dekan hanımın bir dairesini satarak ‘Hacı baba’ya vermesi gerektiğini, bu taahhüdü de cenaze toprağa defnedilmeden hemen önce yapması gerektiğini söyledi. Dekan hanım, kızının acısı içinde o anki psikolojik durumundan dolayı taahhüdü kabul etti. Cenazenin defininden sonraki günlerde dekan hanım dairesini 240 bin TL’ye satmış. Parayı banka havalesi ile göndermiş.

9 villalı lüks ‘dergâh’

ÇEKTİĞİ fotoğrafları delil olarak sunan dekanın avukatı Nebahat Onan, “Hiçbir şeyi olmayan ilkokul mezunu bir marangoz Zekeriya K., kandırdığı insanlardan yetimlere, öksüzlere, aç ve açıkta kalanlara yardım yapılacağı yalanlarıyla topladığı paralarla lüks içinde yaşıyor. Lüks ciplere biniyor, kendilerine dergâh adı altında lüks villalar yaptırabiliyor” dedi. Onan’ın tespitlerine göre Zekeriya K.’nın Kocaeli, Kartepe’de değerli arsada 9 villası, Adapazarı Kuzuluk mevkisinde binalar ve evleri, villa bahçesinde lüks otomobilleri var.  (hürriyet.com.tr)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder