16 Şubat 2015 Pazartesi

Özgecan ismi okullarda yaşayacak!

Özgecan isminin ölümsüzleştirilmesi için, Çağ Üniversitesi yeni açılacak psikoloji laboratuvarına, Milli Eğitim Vakfı da Mersin'de yaptıracakları bir okula Özgecan Aslan'ın adının verileceğini açıkladı.

Mersin’de sosyal paylaşım siteleri ve çeşitli platformlardan örgütlenen, çoğunluğu öğrenci yaklaşık 3 bin kişi, üniversite öğrencisi Özgecan Aslan‘ın hunharca öldürülmesini protesto ederek, ailesine baş sağlığı dileğinde bulundu.

Özgecan‘ın arkadaşları da eğitim gördüğü Çağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi’ndeki derslikte bir araya geldi. Özgecan’ın oturduğu sıraya karanfiller bırakan arkadaşları gözyaşlarına boğuldu. Kürsüye koyulan anı defterine Özgecan’a ait anılarını ve düşüncelerini yazan öğrenciler zaman zaman birbirlerine sarılarak acılarını paylaştı.

“KİTAP OKUYAN, KENDİ HALİNDE BİR KIZDI”

Sınıf arkadaşlarından Hazal Yeşiltepe, Özgecan‘ın sessiz bir kişiliğe sahip olduğunu belirterek, “Kitap okuyan, kendi halinde bir kızdı. Son konuşmamızda ben kendisine bir kitap vermiştim. Kitabın altını çizsem sorun olur mu? demişti. Ben Özgecan’ı hiçbir zaman morali bozuk yada öfkeli bir halde görmedim. Şu saatten sonra bizim acımızı ifade edebilecek bir kelime yok” dedi.

“O MİNİBÜSE BEN DE BİNDİM”

Özgecan’ın öldürüldüğü minibüse kendisinin de daha önce bindiğini belirten öğrencilerden Merve Tekekoğlu, “Bundan bir ay o minibüse biz de bindik. Dikiz aynasındaki o iğrenç bakışları biz de yaşadık. Yaşadığı acı büyük, hunharca öldürüldü. Bunu yapanlara en ağır cezalar verilsin”diye konuştu.

Çağ Üniversitesi, Tarsus ilçesinde öldürülen psikoloji bölümü öğrencileri, Özgecan Aslan’ın adını, üniversitede yeni kurulan psikoloji laboratuvarına verecek.



” DAVANIN SONUNA KADAR TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ”

Üniversitenin internet sitesinde yer alan ‘Özgecan’ı Ölümsüzleştiriyoruz’ başlığı altındaki açıklamada şu ifadelere yer verildi:

” 11 Şubat 2015 tarihinde menfur bir saldırı sonucu yitirdigimiz Öğrencimiz Özgecan Aslan’ı kaybetmenin derin üzüntüsü içindeyiz. Bu hunharca saldırıyı şiddetle kınıyoruz.

Kadına şiddet gibi insanlık dışı olayların sosyal ve psikolojik temelleri ivedilikle tespit edilmelidir. Bu bağlamda senato olarak universitemizde kurulan psikoloji laboratuvarına “Özgecan Aslan” öğrencimizin adını vererek, onun mesleğine dair hayallerinin yaşatılması ve isminin ölümsüzleştirilmesi kararı alınmıştır.

Toplumsal travmaya yol açan bu elim olayın bir daha tekrarlanmaması için bilimin ışığında; saygıya ve sevgiye dayalı adil bir toplumun yaratılması için kurumlar ve kişiler uzerlerine düşen görevleri yapmalıdırlar. Bu vahşeti yaşatan suçluların en ağır cezalarla yargılanacaklarına dair adalete güvenimiz tamdır. Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi olarak davaya müdahil olacak ve sonuna kadar takipçisi olacağız.

Öğrencimize Allah’tan rahmet; ailesine, sevenlerine ve milletimize başsağlığı dileriz.”

MİLLİ EĞİTİM VAKFI DA HAREKETE GEÇTİ!

Milli Eğitim Vakfı da Mersin’de yaptıracakları bir okula Özgecan Aslan‘ın isminin verileceğini açıkladı.

Sözcü’ye konuşan Milli Eğitim Vakfı Başkanı İhsan Özçukurlu “Şu ana kadar 128 okul yaptırdık ve çok sayıda öğrenciye burs verdik. Son yaşanan olay herkesi olduğu gibi bizi de derinden etkiledi. Vakıf yönetimi olarak Mersin’de yaptıracağımız bir okula Özgecan Aslan’ın ismini vermeyi kararlaştırdık” diye konuştu. Sözcü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder