4 Mayıs 2015 Pazartesi

Davutoğlu'ndan flaş Gülen açıklaması!

Almanya'da bulunan Başbakan Ahmet Davutoğlu uçakta gazetecilere konuştu. Davutoğlu, 2013'teki Fethullah Gülen ziyareti için "Sayın Gül'ün bilgisi vardı" dedi.


Milliyet'in haberine göre Davutoğlu "Pensilvanya ziyaretiyle ilgili dönemin Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan'a bilgi vermiş miydiniz?" sorusu üzerine şunları söyledi:  "Resmi görevdeyken Sayın Gül'den izin almadan hiçbir yere gitmedim. Sayın Gül'e saygım sonsuz ama zihnim çok berrak. Ben hiçbir görüşmeyi devlet kaydı dışında yapmadım" ifadelerini kullandı. 11. Cumhurbaşkanı Gül, görüşmeyi daha sonradan öğrendiğini belirtmişti.

GÜLEN'LE GÖRÜŞMESİNİN İÇERİĞİ

Görüşmenin başbaşa yapılmış bir görüşme olduğunu vurgulayan Davutoğlu, görüşmenin içeriği ile ilgili, "O tabi başbaşa bir görüşmeydi. Bunlar tabi herşeyi dinleme gibi bir merakları oldukları için istedikleri takdirde bu görüşmenin içeriğini bütünüyle açıklayabilirler.Ben o görüşmede Türkiye'ye dönerek bürokrasidekilerin siyasi alana karışmalarına müdahale etmesini ve iletişime açık olmasını istedim." şeklinde konuştu

Davutoğlu, "11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Dışişleri Bakanı olduğunuz dönemdeki Fethullah Gülen ile yaptığınız görüşmeden sonradan haberi olduğunu söyledi bu konuda ne diyeceksiniz?" sorusuna cevap verdi:

HAFIZA YANILABİLİR TABİ

Davutoğlu şöyle konuştu: "Hafızalar yanılabilir tabi... Ben başdanışmanken de o dönemki Cumhurbaşkanımız Sayın Gül'den izin almadan hiç bir şehre gitmediğim gibi, hiç bir sokağa dahi gitmedim. Hiç bir toplantıya katılmadım. Devlet ahlakı da bunu gerektirir.

Bu görüşme, Birleşmiş Milletler Genel Kurul toplantıları sürerken gerçekleşti. New York'ta Sayın Gül ile birlikteydik. Böyle bir görüşmeye gideceğimi önceden kendisine söyledim. Tabi aradan süre geçti. Hafıza yanıltıcı olabilir. Benim Sayın Gül'e nasıl bir saygım olduğunu kendisi de bilir. Ama zihnim çok berrak. Türkiye'den ayrılmadan önce de o görüşme ile ilgili o dönemki Başbakanımız Sayın Erdoğan'la da bu konuyu görüşmüştük."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder